CASE JUKKATALO OY

Asiakasymmärryksellä kohti markkinoiden ykkössijaa

”SPINNROCKILLA on kokemusta, taitoa ja intoa, joka inspiroi meitä. Sylvia auttoi meitä arvioimaan tutkimuksen keinoin omaa tekemistämme kriittisesti mutta puolueettomasti. Voin hymyssä suin suositella SPINNROCKIA kaikille, jotka haluavat kilpailla markkinoilla entistä vaikuttavammin.”

Timo Poikkimäki | Myyntijohtaja | Jukkatalo

MAHDOLLISUUS

Jukkatalo halusi oppia tuntemaan asiakkaansa syvällisemmin. Asiakasymmärrystä tarvittiin niin strategisen kilpailukyvyn kehittämiseen kuin myynnin ja markkinoinnin optimoimiseen. Erityisesti Jukkataloa kiinnosti asiakkaiden ostopäätökseen vaikuttavat tekijät, Jukkatalon kilpailutekijöiden kirkastamiseksi.

RATKAISU

Spinnrock suunnitteli ja toteutti verkkokyselytutkimuksen Jukkatalon asiakkaille. Tutkimus suunniteltiin analysoimalla asiakasdataa, mallintamalla asiakaspolku, tunnistamalla hypoteesejä asiakkaat toisistaan erottavista tekijöistä ja määrittelemällä liiketoiminnan ydinkysymykset mihin tutkimuksella haluttiin vastata.

Tutkimuksen kautta tunnistettiin Jukkatalon asiakaskohderyhmät ja vastaukset liiketoiminnan ydinkysymyksiin. Kohderyhmien tunnistaminen perustui tilastolliseen analyysiin liittyen ensisijaisesti ostopäätökseen vaikuttaviin tekijöihin.

TULOS

Tutkimustulosten kautta Jukkatalo sai vastaukset kaikkiin ydinkysymyksiin mihin tutkimuksella haluttiin vastata. Spinnrock analysoi tulosten vaikutuksia liiketoimintaan yhdessä Jukkatalon kanssa tarvittavien kehitystoimenpiteiden tunnistamiseksi. Tulosten avulla Jukkatalo on optimoinut liiketoimintaansa ja kirkastanut strategiaansa kilpailukyvyn ja markkina-aseman vahvistamiseksi mm. seuraavien asioiden osalta:

– Jukkatalon valinta- ja kilpailutekijät
– Jukkatalon myyjien ominaisuudet ja osaaminen
– Jukkatalon asiakaskohderyhmät ja liiketoimintapotentiaali
– Henkilökohtaisen ja digitaalisen asiakaspalvelun suhde toisiinsa
– Markkinoinnin kanavien tavoittavuus ja sisältöjen osuvuus
– Toteutunut asiakaskokemus asiakaspolun eri vaiheissa

JUKKATALO OY

Jukkatalo on yksi Suomen tunnetuimmista talomerkeistä. 53-vuotias Jukkatalo on valittu jo kolmetoista kertaa peräkkäin Suomen luotetuimmaksi talopakettimerkiksi. Olemme osa vakavaraista PRT-Forest -konsernia. Jukkatalon liikevaihto vuonna 2020 oli 56,4 miljoonaa euroa.

Tutustu Jukkataloon ja talomalleihin tästä.